Monday, December 26, 2011

peristiwa-peristiwa penting kebelakangan ini

dua puluh empat disember tahun ini :

~~ abah melaksanakan niatnya buat kenduri doa selamat untuk anak2 buah aku yg 3 orang kerana selamat berkhatan =). abah kata, utk aku jugak sebab dah kerja tetap. alhamdulillah. jugak tahlil utk arwah2 abang, atuk n nenek aku.

~~ semoga semua orang selamat, tercapai impian, dapat segala yg terbaik .

~~ dan yg paling penting, hari ini merupakan 'hari pengakuan' aku tentang satu perkara. perkara yg menjadi 'hidup mati' aku.

dua puluh lima disember tahun ini :

~~ melunaskan janji.

dua puluh enam disember tahun ini :

~~ melangkah bersama janji. melangkah bersama harapan. melangkah bersama iltizam.

~~ shopping dengan adik. beli barang2 hantaran. dapat untuk 3 dulang. terima kasih adik!

~~ menutup tirai hari dengan 'lihatlah esok jika aku masih bernyawa'

dua puluh tujuh disember tahun ini :

~~ bagaikan budak belajar bertatih~~

~~ hari ni, genap 6 bulan aku kerja.
alhamdulillah.
dapat bagi mak abah, family, rasa hasil titik peluh aku.
juga untuk adik.
untuk mr tunang.
semuanya tak seberapa.
cuma mahu insan2 tersayang, rasa gembira.
cuma mahu terselit nilaian terhebat buat mereka.
untuk aku, beginilah aku.
tak perlu lebih bg aku.
mereka tersenyum, itulah yg indah.
cukuplah insan tersayang tak berpaling.
hidup matiku.

`` setakat jam 14:17 ``

No comments: