Wednesday, December 14, 2011

buang tabiat

tiba2 pagi tadi aku boleh borak2 dgn mak cerita pasal persediaan nak kawin. itu ini begitu begini. tp dlm hati aku berkata, aku ni dah kenapa? aku kalau tiba2 mmg sah something wrong somewhere. tp cuma story2 ajela. lekat di kepala, hambar di hati. aku cuma nak borak2 dgn mak je. ambil hati mak. kelatnya rasa. Allah Yang Maha Mengetahui.

then, siap masak2 dgn mak. mcmnya aku ni chef. tunjuk2 je. mak yg masak. hahaha. tgh2 masak, mr tunang kol. aku boleh gelak kuat2 mcm nk roboh rumah. tp dlm hati aku, istighfar jela. dulu mr tunang selalu ckp "robohla rumah"....statement tu dia tujukan khas kat adik aku. sbb adik aku suka ketawa. adik aku yg buat aku selalu gembira. tp mr tunang pun dah tak cakap mcm tu lg.

aku tgh p-k ni, aku nk buat mcm mana ye. aku dah cuba sedaya upaya aku. buat mcm biasa. tp aku faham dan sedar. mcm mana statement yg dah didelete. keadaan dah berubah. aku mmg tak suka disuap dgn statement tu. sbb dulu pun ada org ckp perkara yg sama. hakikatnya mmg iye. perubahan tu sedang aku serap masuk ke segenap jiwa raga aku.

terasa 'jauh'....aku sentiasa mahu redhakan bukan setakat relakan. aku sayang sangat kamu. bersama air mata yg gugur ke dasar hati~~

No comments: