Thursday, December 22, 2011

nasi goreng udang

semalam mak bekalkan aku nasi goreng udang
aku balik ke sek sbb keputusan pmr keluar
aku stay kat sek sebab setelkan paper work
sampaila ke hari ni
aku kene jugak setelkan hari ni
sebab aku ada matlamat
utk 'kita'
waima, kau sudi atau tak
aku akan teruskan matlamat itu
selagi 'kita' punya masa
selagi 'kita' punya hayat
selagi 'kita' punya rasa
selagi 'kita' telus

semalam mak bekalkan aku nasi goreng udang
terkulat-kulat aku makan
mcm biasala tak habis
terasa perut menolak balik
tak tertelan aku
walaupun banyak lagi
aku cuma makan udang
dlm hati aku berkata sendiri
kalaula kau ada
kalaula kau tau
udang dalam nasi goreng itu
bisa menitikkan air mata aku

semalam mak bekalkan aku nasi goreng udang
sampai ke malam aku tak jamah lagi
tak sanggup rasanya
hilang semua yg aku rasa
aku meneruskan hidup aku
tanpa harapan
bersama selimut ketakutan
tidurku dalam bayang-bayang
jagaku bersama kejutan

No comments: