Tuesday, December 20, 2011

ku cari damai di hati




Lagu tu tajuknya "ku cari damai di hati" oleh Gingerbread. Rasanya tak pernah dengar lagu tu. Semalam masa otw balik dari Kota dengan mak, terdengar pulak kat siaran radio mane entah. Terlupe! Kalo tak sinar, suria fm. Entah apa yg terkena, tapi terlekat di hati jugakla lagu tu. Sedap didengar. Mudah dimengerti.

Semalam jalan2 dengan mak seharian kat Kota. Shopping! G kedai bunga. G kedai baju. G kedai kasut. G kedai barang plastik. G kedai runcit. G kipmart. Tapi dalam banyak2 tempat tu, aku paling suka 2 tempat. 1, g kedai kasut Hoover. Sebab sepasang sandel sedap dipakai utk mak :) 2, g kedai baju. Sebab 2 pasang blaus utk aku dan adik =) sebenarnya aku mmg sgt tak yakin bab2 beli baju ni. Sebab selalu sgt org tak suka pilihan aku. Kali ni aku nekad jela. Sajela nk bg adik sempena dpt bonus kan. Tak harap adik suka. Kalau adik suka, kredit utk aku la. hehehe.

Setiap hari aku belajar.
Setiap hari aku berusaha.
Supaya aku tak tergolong dalam kalangan orang yg melukakan perasaan org lain.
Setiap hari aku menerima.
Setiap hari aku menolak.
Supaya jantung aku terus sihat.

Aku masih aku.
Aku berubah wajah.
Aku merubah rasa.
Aku merubah fikiku.
Aku cuma mahu satu perkara.

No comments: