Monday, January 14, 2013

Lewat untuk selamat tahun baru 2013

Hari ini hari ke -14
Tentunya lewat sudah untuk aku
Ucapkan selamat tahun baru
2013
Kepada semua

Blog ini istimewa untuk aku
Bagi insan2 yg mengerti erti istimewa
Tentunya lebih mengerti
Simboliknya sebuah 'istimewa'

dek kerana itu
Aku lenyapkan awal tahun baruku
Dek kerana itu
Aku pejamkan mata hatiku

14 hari berlalu
Aku merawat lukaku
Tanpa meninggalkan jasadmu
Yg telah luluh hatiku

Bait yang terbit
Raga yang perit
Hakikatnya masih sakit
Cemuhmu melekit

Ada beberapa semoga
Pentingnya rasa selamat dan selesa
Bikin langkahmu bahagia
Akhirat nanti juga dunia

Ingin saja kumatikan
Ingin saja kulenyapkan
Nista yang memakan
Walang yang merimaskan

Hadir dan pergi
Itu acap kali
Tetap tidak lali
Kerna ada pedih setiap kali
Mungkinkah kan berulang lagi
Makanya kini
Senyumku tidak di hati
Gerakku berhati-hati
Bimbangnya aku Ya Rabbi
Harapku satu kini
Tiada benci

Sejak itu
Inilah aku

No comments: