Monday, May 13, 2013

I quit

Pernah tak anda rasa 'jatuh'?
ini bukan kisah jatuh tangga
Ini tentang hidup anda
Merudum

Saya minta maaf
Menjadikan medium blog ini
Sebagai medium meluah rasa
Semua ini kisah benar

Hari ini 13 mei
Pertengahan mei
Jika dikira dari januari ke mei
Ini jatuh kali berapa

Saya sangka saya ok
Saya sangka saya tiada apa
Saya sudah acap kali nyatakan
Saya sedang teruskan hidup saya

Dari lahir hingga dewasa
Saya banyak menentukan jalan saya
Masuk asrama umur 13
Masuk tingkatan 6
Mohon universiti paling jauh
Mohon program paling mencabar
Mencabar sebab
"Hai awak kan kaunselor....takkan tak boleh selesai masalah sendiri"
tu dia persepsi orang
"Saya nak kahwin dengan kaunselor"
rupanya kenyataan ini sangat pahit
Apabila saya punya masalah
Saya dibom
Saya menangis
Sepanjang waktu bertugas sebagai kaunselor hari ini
Saya menangis
Di dalam hati
Tapi mata saya pedih
Seolah saya menangis di luar

Saya bukan nak berhenti
Dari jawatan saya sekarang

Sambung
Saya juga yg pilih
Berkawan dengan siapa
Kahwin dengan siapa
Ini memang saya pilih
Sekarang
Saya hilang pilihan
Semua orang memilih saya
Untuk saya ketawa riang
Terima kasih semua

Sebab memikirkan kebahagiaan saya
Dalam masa yg sama
Saya ingin "quit"

No comments: