Tuesday, March 13, 2012

semakin dekat

perkataan pertama, "entahlah....". bunyinya seakan mengeluh. ini memang kisah benar. entahlah aku tak tau kenapa. entahlah aku tak pasti. entahlah apa yang aku nak sebenarnya. entahlah mcm mana aku boleh berani nak kata kat sini.

dah genap empat hari aku cuti kat rumah. cuti sekolah. dan inilah cuti sekolah terakhir aku sebelum bermulanya episod baru dalam hidup aku. gugur jugak air mata aku ni. cuti sekolah terakhir ye. ohhhhhh!!

aku dah macam bukan aku yg sebenarnya. hidup aku jadi mcm patung. semuanya aku buat bukan sebab aku nak. tapi sebab aku fikir aku kene buat. bukan sebab perasaan aku. betapa seksanya aku dengan pemikiran aku kala ni. jangan nak tengok aku ketawa, senyum pun kelat. terasa pelik dengan diri sendiri.

teringat masa aku balik cuti weekend minggu yang lepas. mcm inilah aku. sama jugak. waktu nak balik jb semula, mak siap pesan, "janganla muncung-muncung". aku diam aje. dan tak berani pun nak tengok mata mak. sekadar tengok muka mak sepintas lalu. cepat2 salam, peluk dan balik. sepanjang jalan aku nangis jugak. hahahaha.

aku mmg syg sgt kat mak, abah. gile tak sayang???? tp aku rasa diri aku dah lain sgt. diam seribu bahasa. mcm mana aku boleh jadi tak suka dengan semua ni...entahlah.....

tak boleh jadi ni. aku kene berubah. ada masa lagi ni. cuti sekolah terakhir kan..... =(

sungguh! aku mmg sgt2 tak sedia. tak tau nak cakap.

someone said, "hari-hari fikir bila aku dah.......". aku cuma boleh cakap, jgn fikir la. kita hadapi je. tau tak, dlm hati aku ni rasa lebih lagi. aku yg berdepan. aku yang rasa. aku malah dah rasa berada di tempat kamu itu. dan akan rasa sbg pihak satu lagi pulak.

semua ni memberi kesan dlm tiap2 langkah aku sekarang. malah dah merosakkan hubungan. aku, kamu dan dia. aku protes.

aku rindu seseorang. aku rindu kamu. kita bergelut dengan kesibukan. kita berdepan dengan tanggungjawab masing-masing. kita terpisah dek realiti.

kalau aku boleh hapuskan dakapan terakhir itu...kalau aku boleh lenyapkan genggaman terakhir itu...suatu ketika dulu...

kalau aku kuat sikit lagi. sudahlah. ambil pengajaran.

kamu. jgn tinggalkan aku.

dia. maafkan aku.

No comments: